CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 9 July 2013

SALAM RAMADHAN

ASsalamuaikum pembika bicara


Salam berpuasa  semua..arinie permulaan semua umat  Islam menyambut Bulan Ramadhan AL- Mubarak..Bulan yang sangat mulia kita kene penuhkan iman dengan banyak amalan-amalan yang mendekatkan diri dengan ALLAH S.W.T .
Alhadulillah..sy sangat bersyukur ke Hadrat Ilahi kerana dipanjangkan umur dapat lg menyambut Bulan Ramadhan bersama-sama  dengan keluarga.
Paling yang membuatkan diriku sedey..arinie genaplah sebulan arwah kakak meninggalkan kami semua.Arwah xsempat bertemu dengan bulan Ramadhan , berpuasa bersama-sama keluarga. Semua nie adalah dugaan..kite kami semua kene tabah menghadapi semua yang berlaku.Pernah dulu cakap2 ngn arwah..arwah pernah gtau..sempat ke kak en jumpe bulan Ramadhan..? Persoalan tersebut..sy ingtkan main2, pertanyaa hanyalah gurauan semata-mata..tp xsangka kata-kata tersebut merupakan petanda arwah xsempat bertemu Bulan Ramadhan..
Diharap bulan Ramadhan tahun ini ..saya dapat meningkatkan lg keimanan KepadaMU Tuhan..

Dari Abu Hurairah radhiAllahu ‘anhu bahawa Rasulullah sallAllahu ‘alahi wasallam bersabda:  “Puasa itu adalah perisai, oleh kerana itu, apabila salah seorang di antara kamu sekalian berpuasa maka janganlah berkata kotor dan janganlah bertengkar/berteriak.  Apabila ada seseorang yang mencaci-maki atau mengajak berkelahi, maka hendaklah ia berkata:  “Sesungguhnya aku sedang berpuasa””. (HR Bukhari & Muslim)

Abu Hurairah radhiAllahu ‘anhu berkata bahawa Rasulullah sallAllahu ‘alaihi wasallam bersabda: ‘Barangsiapa yang tidak meninggalkan kata-kata dusta dan perbuatan buruk, maka Allah tidak memerlukan ia meninggalkan makan dan minumnya.” (HR Bukhari)





wassalam..

No comments:

Post a Comment