CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 13 February 2014

Bila Satu Persatu Musibah @ Dugaan Berlaku..

Assalamualaikum pembuka bicara..


Pernah tak dugaan menimpa korang satu persatu berlaku dalam hari yang sama..???Semalam baru je cite pasal kahwin..nie cite lak pasal dugaan menimpa..huhu..


             Arinie  ,13 /02 /2014 banyak betol dugaan berlaku ke atas diri sy..Entah la kenapa..ade salah sorang kawan cakap mungkin hari tu hari yang ke -6 baru la tali pusat tertanggal..Maklumla befday sy kan 08/02..so mean hari nie hari ke- 6 la..sebab tu la banyak musibah yang berlaku..Xtau betol ke x..nak caya ke x..tp serius..banyak betol dugaan berlaku..Bagai jatuh di timpa tangga..Lepas tangga..jatuh terguling-guling..aduyaii  naseb la badan..5 perkara menimpa sy..Letih sangat2 harinie..dan jg 1 kejadian berlaku  atas En H...... nun jauh disana..yang part En H.....sad..sy kene banyak2 bersabar.Mungkin Allah ingin menguji hamba-hambanNya.Apa sahaja musibah yang datang, segalanya telah tercatat . Serahkan sahaja segalanya pada Allah SWT.Nak kawen xlame da..harap2 semua berjalan dengan lancar.Amin..




       

       Seberat-berat mana pun ujian yang ALLAH beri, ALLAH tidak akan berikan ujian yang melebihi kemampuan hambaNya itu.. Ujian yang diberi juga ,adalah tanda sayang dan kasih ALLAH pada hambanya..ALLAH itu maha penyayang.. :')
          

           Allah menguji hambaNya adalah untuk menguji setinggi mana keimanan seseorang itu kerana dengan ujian itu ALLAH boleh melihat sama ada hambanya itu seorang yang mudah putus asa atau pun tidak dalam menerima ujian.
Wassalam....  


No comments:

Post a Comment