CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 9 June 2013

KEHIDUPAN

ASsalamualiakum pembuka bicara ..

Alhamdullillah syukur ke hadrat ilahi..penantian saya selama ini akan tercapai..
Menghitung hari ..waktu..detik2 indah dalam menggapai angan-angan yang indah .
Kepada MU jua tempat daku memohon  doa supaya segala impian yang selama ini diimpikan tercapai..Mesti korang tertanya2 kan apa yang berlaku pada saya sekarang ini kan???Ermm..biarlah menjadi rahsia dahulu..sampai masa akan di beritahu kelak..
Sekarang ini nak cite kat korang pasal kehidupan kita.Pernah x korang pandang awan di langit ?Lagi tenang lihat time dalam kul 6 pm.Sape2 yang serabut dengan masalah cube tenangkan diri lihat awan di langit.Indahnya ciptaan Tuhan kan.??Sepatutnya kita patut bersyukur kerana kita masih mampu bernafas dan masih boley mampu menjalani kehidupan seharian .Alim la pulak nampak dengan kata2 saya nie..hehe..Berubah kearah kebaikan tak salah kan ??YA..kite perlu berubah dari sekarang. Jangan hanya memikirkan perkara yang tidak mendatangkan manfaat kepada kita.Perubahan harus di lakukan sekarang.Kerana belum tentu kita di hidupkan di atas bumi ini menjelang esok.Oleh itu , insaflah kamu wahai kaum Adam dan Hawa.  Kita hidup di atas dunia ini hanyalah sementara..dan akan di bangkitkan di akhirat kelak.Samaada kita di tempatkan di kalangan orang yang beriman di dalam syurga ataupun di neraka .
Rasullullah saw bersabda :
Sesungguhnya di dalam syurga itu terdapat bidadari .Dikatakan padanya nama Aina ,ia diciptakan daripada 4 unsur misik , kafur , anba’ dan za’afaran.Semua bidadari itu sangat rindukan suami mereka.Andai sekali sahaja bidadari-bidadari itu meludah di dunia . Maka tawarlah lautan tersebut lantaran ludahnya.

Tidak terhitung dosa-dosa yang pernah kita lakukan. Takutnya azabMu YA Allah.Tapi mengapa keinsafan hanyalah sementara sahaja ??Lepas tu kembali melakukan dosa-dosa. Berubahlah wahai manusia kearah kebaikan sesungguhnya Allah menerima keampunan dari hamba-hambaNYA.Tergoda dengan hasutan syaitan???syaitan akan selalu menyesatkan manusia.Hal ini terjadi kerana lemahnya iman di dada .

No comments:

Post a Comment